آمادگی برای بارداری

آمادگی برای بارداری
0 ۱,۱۷۹

آمادگی برای بارداری چگونه هست؟

آمادگی برای بارداری تصمیم گرفتن برای بارداری نقطه عطف بزرگی در زندگی هر زنی محسوب میشود.

اما علاوه بر تصمیم گیری، باید بدن خود را هم آماده بارداری کنید. در اینجا یاد میگیرید چه کارهایی باید جهت آماده شدن برای بارداری انجام بدهید.

 

کارهایی که برای آمادگی باردار شدن باید انجام دهید

در ادامه کارهایی که برای آمادگی باردار شدن باید انجام دهید آشنا میشویم

روشهای پیشگیری از بارداری را کنار بگذارید

اگر قرص مصرف میکنید یا هر روش دیگری برای جلوگیری از بارداری انتخاب کرده اید اکنون زمان آن رسیده که این روشها را کنار بگذارید. بسیاری از زنانی که قرص ضد بارداری مصرف میکنند

ظرف دو هفته پس از قطع مصرف، پریود میشوند. با شروع پریود اولین چرخه تلاش برای بارداری آغاز میشود. برخی بلافاصله باردار میشوند و برخی دیگر چند ماه طول میکشد تا باردار شوند.

مصرف مولتی ویتامین را شروع کنید

در بارداری ذخایر مواد مغذی بدن مصرف میشود. بنابراین با شروع مصرف مولتی ویتامین کمبودها را جبران کنید و ذخایر مواد مغذی بدن را افزایش دهید. برای این که بدانید چه چیزهایی باید مصرف کنید به پزشک مراجعه کنید.

اسید فولیک بخورید

علاوه بر ویتامینهای بارداری، نیاز به اسید فولیک زیادی دارید تا از نقایص لوله عصبی در اوایل بارداری جلوگیری شود. حتما 400 تا 800 میلی گرم اسید فولیک در روز باید مصرف کنید. توجه داشته باشید برخی از ویتامینهای بارداری حاوی اسید فولیک هم هستند.

تغذیه سالم داشته باشید

در بارداری نیاز به ویتامینها و مواد معدنی زیادی دارید پس باید پیش از آن شروع کنید به برنامه غذایی سالم و متعادل. سعی میکنید تنوع غذایی زیادی داشته باشید.

ورزش کنید

حداقل چهار یا پنج روز در هفته ورزش کنید تا بدنتان برای بارداری آماده شود.

هر مرتبه حداقل نیم ساعت فعالیت با شدت متوسط باید انجام دهید. میتوانید با پیاده روی شروع کنید و بعد اگر مایل بودید ورزشهای پرتحرک تری مانند دوچرخه سواری یا دو انجام دهید.

به پزشک مراجعه کنید تا وضعیت سلامتی تان ارزیابی شود

با مراجعه به پزشک اگر مشکلی در سلامتی تان وجود داشته باشد، به موقع شناسایی میشود و پیش از شدت گرفتن درمان میشود.

اگر برخی واکسن ها را نزده اید، اکنون باید بزنید

واکسیناسیون به حفظ سلامت شما و کودک شما کمک میکند پس اگر واکسنی (مثلا هپاتیت، کزاز، سرخجه و غیره) را نزده اید، برای زدن واکسن اقدام کنید.

تقویم سیکل قاعدگی خود را ثبت کنید

از حالا باید وضعیت سیکل قاعدگی خود را مشخص و ثبت کنید. به این ترتیب دقیق تر و سریعتر متوجه میشوید کی باردار شده اید. در نتیجه بهتر میتوانید از بارداری خود محافظت کنید.

با داشتن تقویم قاعدگی اگر هر مشکلی به وجود بیاید که نیاز به بررسی دارد زودتر متوجه میشوید. در این تقویم زمان شروع پریود، طول مدت پریود و زمان پایان یافتن آن را هر ماه بنویسید.

همچنین هر اتفاق دیگری مانند خونریزی نامنظم، لکه بینی یا دردهای لگنی را همراه با ذکر تاریخ آنها ثبت کنید. متوسط طول هر سیکل قاعدگی 28 روز است اما در زنان مختلف متفاوت بوده و از 21 روز تا 35 روز میتواند نرمال باشد.

 

مامی گل | برگزار کننده کلاس های آمادگی برای زایمان

 

منبع healthline

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.