مشاوره تعیین جنسیت قبل از بارداری

تعیین جنسیت کودک
0 ۱,۴۵۶

مشاوره تعیین جنسیت قبل از بارداری

بسیاری والدین به محض بارداری، دوست دارند بدانند جنسیت کودکشان چیست. با این حال برخی ترجیح میدهند تعیین جنسیت انجام ندهند و تا زایمان صبر کنند تا از جنسیت فرزند خود مطلع شوند.
در هر صورت بهترین راه قطعی تعیین جنسیت پیش از تولد کودک، سونوگرافی است. اما روشهای دیگری هم برای تعیین جنسیت کودک وجود دارد.

بسیاری از والدین میپرسند آیا راهی وجود دارد که خودشان جنسیت کودک را انتخاب کنند؟

باید بدانید ممکن است چنین راهی وجود داشته باشد. برخی از زوجها روش شیتلز (Shettles ) را امتحان میکنند. در این روش، زمان و چگونه رابطه جنسی برای تعیین جنسیت دختر یا پسر تعیین میشود. همچنین در آی وی اف میتوانید جنسیت را خودتان انتخاب کنید.

چگونه میتوان جنسیت کودک را مشخص کرد؟

یک آزمایش ساده برای تعیین جنسیت کودک وجود ندارد. در مراحل مختلف بارداری از روشهای مختلفی میتوان برای این منظور استفاده کرد. توجه داشته باشید همه این آزمایشها برای همه مناسب نیست برخی از آنها خطر سقط جنین را افزایش میدهد. در زیر با روشهای تعیین جنسیت کودک آشنا میشوید.

انتخاب جنسیت در آی وی اف (لقاح آزمایشگاهی)

اگر قصد دارید آی وی اف (لقاح آزمایشگاهی) انجام دهید، میتوانید جنسیت کودک را در این روش خودتان انتخاب کنید. در آی وی اف با ترکیب کردن تخمک بالغ و سالم با اسپرم در خارج از بدن، لقاح انجام شده و جنین تشکیل میشود.
سپس جنین به داخل رحم انتقال داده میشود تا در آنجا لانه گزینی کند. جنسیت جنین های تشکیل شده را میتوان مشخص کرد پس اگر بخواهید جنسیت کودک را انتخاب کنید، میتوانید جنینی که جنسیت مورد نظر شما را دارد انتخاب کنید.

انتخاب جنسیت در آی وی اف چقدر درست از آب در می آید؟

موفقیت این روش حدود 99 درصد است. باید بدانید اگر بیش از یک جنین را به رحم انتقال بدهید، ریسک چند قلویی شدن وجود دارد.

آزمایش غیر تهاجمی پیش از تولد

در آزمایش غیر تهاجمی پیش از تولد (non-invasive prenatal test (NIPT)) ، وضعیتهای کروموزمی مانند سندرم داون بررسی میشود. این آزمایش در هفته دهم بارداری شروع میشود. در این آزمایش اختلال کروموزومی مشخص نمیشود بلکه تنها احتمال آن مشخص میشود.
برای انجام این آزمایش نمونه خون از شما گرفته میشود و وجود دی ان ای (DNA) مرتبط با اختلالات کروموزومی در جنین بررسی میشود. این آزمایش با دقت جنسیت کودک را نیز مشخص میکند. اگر میخواهید جنسیت کودک را بدانید پیش از انجام آزمایش به پزشک بگویید.

نمونه گیری از پرزهای جفتی

نمونه گیری از پرزهای جفتی (Chorionic villus sampling) یک آزمایش ژنتیکی است که برای تشخیص سندرم داون انجام میشود.
در این آزمایش نمونه ای از پرزهای جفتی (نوعی بافت موجود در جفت) برداشته میشود تا اطلاعات ژنتیکی کودک از طریق آن مشخص شود. این آزمایش را میتوان از هفته دهم یا دوازدهم بارداری انجام داد.
به واسطه دریافت اطلاعات ژنهای کودک، میتوان جنسیت کودک را نیز مشخص کرد.

آمنیوسنتز

آمنیوسنتز (Amniocentesis) آزمایشی است که به تشخیص مشکلات رشدی در جنین کمک میکند. پزشک مقدار کمی از مایع آمنیوتی را برمیدارد چرا که حاوی سلولهایی است که به تشخیص ناهنجاریها کمک میکند. این سلولها از نظر وجود سندرم داون، مهر شکاف دار و اختلالات ژنتیکی دیگر بررسی میشوند. علاوه بر اینها، در این آزمایش جنسیت کودک را نیز میتوان مشخص کرد.

سونوگرافی

رایج ترین روش تعیین جنسیت کودک سونوگرافی است که در آن از امواج صوتی برای دریافت تصاویری از جنین استفاده میشود. از چهارده هفتگی ممکن است بتوان جنسیت کودک را در سونوگرافی مشخص کرد اما غالبا حدود 18 تا 21 هفتگی سونوگرافی توصیه میشود.


     

     

     

     

     

    مامی گل | برگزار کننده کلاس های آمادگی برای زایمان

    منبع healthline

    ارسال یک پاسخ

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.