‏ نحوه تشخیص زگیل تناسلی در زنان

0 ۳۵۲

نحوه تشخیص زگیل تناسلی در زنان

 

✨زگیل تناسلی زنان

هنگامی که علائم و نشانه های زگیل تناسلی در زنان رخ می دهد، بسیاری از آنها شامل خارش، سوزش یا حساسیت در داخل و اطراف واژن است. سایر علائم و نشانه های زگیل تناسلی در زنان عبارتند از: ظاهری راه راه یا گل کلم مانند داشته باشد.

HPV می تواند سلول های واژن و اطراف فرج را آلوده کند. اگر خانمی مبتلا به HPV کم خطر باشد، ممکن است زائده را روی فرج خود ببیند. این زائده ها ممکن است به صورت زیر ظاهر شوند.

اگر زائده ها درمان نشده باقی بمانند و به صورت پراکنده رشد کنند، احتمال ابتلا به سرطان واژن بالا می رود. برخی از علائم سرطان واژن عبارتند از:

🔴خونریزی بعد از رابطه جنسی

🔴ترشح غیر معمول

🔴یک توده در واژن

🔴درد هنگام رابطه جنسی

✨بهترین راه تشخیص زگیل تناسلی

زگیل هایی که بر روی ناحیه تناسلی می رویند و موجب به وجود آمدن پیامدها و عوارضی می شوند را زگیل تناسلی می گویند.

این عارضه یکی از بیماری های منتقله از راه جنسی بوده و ممکن است موجب ابتلای فرد به ویروس HPV گردد. زگیل تناسلی بر روی پوست با خارش و احساس درد و ناراحتی همراه می شود.

ویروس HPV یکی از رایج ترین انواع زگیل تناسلی می باشد. زنان و مردانی که روابط پر خطر دارند، هر دو در معرض ابتلا به زگیل تناسلی می باشند.

ویروس HPV برای بانوان بسیار خطرناک می باشد. زیرا ابتلا به این ویروس می تواند به سرطان واژن و گردنه رحم منجر گردد.

به سبب آنکه زگیل تناسلی می تواند در داخل واژن بانوان نیز ایجاد گردد، متخصص زنان و زایمان برای بررسی های بیش تر آزمایشات لگنی را برای شما تجویز می نماید.

در طول این آزمایشات معمولاً موادی همچون اسیدهای سبک استفاده می شود تا موضع مورد نظر بیش تر نمایان گردد. تست پاپ اسمیر نیز که به منظور بررسی محیط داخلی واژن بانوان استفاده می گردد، در این مورد راه گشا خواهد بود.

ابتلا فرد به زگیل تناسلی می تواند با تغییراتی در تست پلپ اسمیر نشان داده شود.

در صورتیکه پزشک شما متوجه نشانه های در این تست شود، برای بررسی های دقیق تر از تصویر برداری های تخصصی تر استفاده می نماید.

کولپوسکوپی یکی از تصویر برداری هایی است که به طور دقیق می تواند عوارض پوستی را نشان دهد. همچنین در صورت ابتلای فرد به ویروس HPV، بهتر است

آزمایشاتی مربوط به نمونه برداری از بافت رحم و اطمینان از عدم وجود بافت سرطانی در این ناحیه انجام گیرد. تشخیص زگیل تناسلی با کمک تست های مخصوص و توسط دکتر زنان صورت می گیرد.

✨چرا به زگیل تناسلی مبتلا می شویم؟

💎 زگیل تناسلی مردان در اثر عفونت با نوع خاصی از ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) ایجاد می شوند.

💎 این ویروس از طریق رابطه جنسی یا تماس پوستی نزدیک با فردی که آلوده است منتقل می شود.

💎 ممکن است به طور همزمان به چندین نوع مختلف از ویروس پاپیلومای انسانی آلوده شوید.

💎 ویروس پاپیلومای انسانی می تواند از طریق پارگی های کوچک پوست (میکرو سایش های پوست) دستگاه تناسلی یا تماس با ترشحات دستگاه تناسلی آلوده، منتقل شود.

💎 استفاده از کاندوم به صورت صد در صد از انتقال ویروس پاپیلومای انسانی جلوگیری نمی کند؛ چرا که لزوما تمام پوست آلوده را پوشش نمی دهد.

بیشتر افراد آلوده به ویروس پاپیلومای انسانی (HPV)، هیچ علائم قابل تشخیصی ندارند و حتی ممکن است از ابتلا به این ویروس اطلاع نداشته باشند. بنابراین آنها می توانند بدون اینکه حتی متوجه شوند این ویروس را انتقال دهند.

✨چگونه زگیل تناسلی ایجاد می شود؟

زگیل تناسلی از کسی که ویروس دارد منتقل می شود. افراد مبتلا به ویروس حتی اگر علامتی نداشته باشند می توانند آن را منتقل کنند.

از راه های زیر، این ویروس منتقل می شود:

⬅رابطه جنسی واژن یا مقعد بدون کاندوم

⬅رابطه جنسی دهانی اگر فرد دارای زگیل در دهان یا گلو باشد (اگرچه این بسیار نادر است)

⬅ممکن است زگیل روی دست ها به دستگاه تناسلی منتقل شود، اما این بسیار نادر است.

⬅زگیل های تناسلی همچنین می توانند هنگام تولد از مادر به نوزاد منتقل شوند، اما باز هم این بسیار غیر معمول است.

 

✨شخص مبتلا به زگیل تناسلی باید چه کارهایی انجام دهد؟

بسیار مهم است که فرد آلوده درباره نحوه مراقبت هایی که باید انجام دهد، مطلع باشد. زیرا از طریق این آگاهی می تواند از عود سریع و یا انتقال بیماری به دیگران جلوگیری کند. اگر مبتلا به زگیل تناسلی هستید باید موارد زیر را رعایت کنید:

1-بروز زخم و آسیب در ناحیه ی مدنظر می تواند منجر به خون ریزی شود، بنابراین باید اقدامات احتیاطی لازم را در نظر بگیرید.

2-مراقب باشید تا عفونت را به شریک جنسی تان منتقل نکنید.

3-خود زگیل ها عفونی هستند، بنابراین به آنها دست نزنید، آنها را نَکَنید یا فشار ندهید.

4-درمان های لازم را طبق دستور پزشک معالج تکمیل کنید.

5-زنان مبتلا به زگیل تناسلی باید برای انجام منظم تست پاپ اسمیر و بررسی وجود عفونت HPV در کانال واژن و دهانه ی رحم به پزشک متخصص مراجعه کنند.

اگر درمان اولیه زگیل تناسلی موفقیت آمیز نباشد، فرد باید مجددا به متخصص زنان یا متخصص پوست مراجعه کند تا سایر گزینه های درمانی مورد بررسی قرار گیرد.

 

✨ آیا زگیل تناسلی در مادران باردار خطرناک است؟

زگیل های تناسلی معمولا در طی دوران بارداری ظاهر شده یا افزایش می یابند. عفونت های خاموش نیز ممکن است فعال شوند.

وجود زگیل تناسلی در دهانه رحم یا واژن می تواند انجام زایمان طبیعی را با مشکل مواجه سازد و معمولا احتمال خونریزی زگیل های موجود در این مناطق بالاست.

زگیل ها بعد از بارداری از بین می روند، بدون آنکه نیازی به درمان داشته باشند. با این حال، خطر واقعی زمانی است که نوزاد تازه متولد شده

هنگام عبور از کانال تولد دچار عفونت شود. ویروس HPV می تواند یک بیماری تنفسی بسیار خطرناک به نام پاپیلوماتوز تنفسی عودکننده (RRP) در نوزادان ایجاد کند.

پاپیلوما یا زگیل به سرعت ایجاد شده و گسترش می‌یابند و گاهی اوقات، مجرای تنفسی کودک را به طرز خطرناکی مسدود می کنند.

بنابراین مادران باردار باید برنامه های مراقبتهای دوران بارداری و رابطه جنسی در دوران بارداری را جدی بگیرند.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.