رابطه جنسی در دوران بارداری

رابطه جنسی در دوران بارداری
0 ۱,۱۱۲

رابطه جنسی در دوران بارداری

اگر در دوران بارداری تمایلی به برقراری رابطه جنسی ندارید، نگران نباشید. احتمالا علت آن تغییرات هورمونی است که در بدنتان به وجود آمده است.
باید بدانید در دوران بارداری میتوانید رابطه جنسی داشته باشید. سه ماهه دوم بارداری برای رابطه جنسی بهترین زمان است چون از ناخوشی صبحگاهی و حالت تهوع در آمده اید و حال عمومی تان مساعد است.
در سه ماهه سوم ممکن است شکم بزرگ شده تان باعث شود رابطه جنسی سخت تر باشد. به طور کلی میتوان گفت تا زمانی که رابطه جنسی برایتان لذت بخش و راحت است، میتوانید انجام دهید.

آیا رابطه جنسی در دوران بارداری مشکلی ایجاد نمیکند؟

اگر پزشک توصیه اکید نکرده باشد که نباید رابطه جنسی داشته باشید، هیچ دلیلی برای صرف نظر از عشقبازی وجود ندارد. رابطه جنسی در دوران بارداری کاملا بی خطر است و هیچ مشکلی برای شما یا کودک در حال رشد به وجود نمی آورد. منظور از رابطه جنسی همان دخول کامل است پس نگران شکل رابطه جنسی نباشید.

فواید رابطه در بارداری چیست؟

در حال حاضر پژوهشها نشان میدهند رابطه جنسی در بارداری نه تنها ایرادی ندارد بلکه برایتان خوب هم هست. زنانی که در بارداری به ارگاسم (اوج لذت جنسی) میرسند هورمونهای آرامش در بدنشان آزاد میشود و گردش خون در بدن آنها بهبود می یابد. این بهبود گردش خون در عروق به نفع کودک نیز هست

آیا حس رابطه جنسی در بارداری متفاوت است؟

به علت تغییرات هورمونی در این زمان واژن شل تر احساس میشود. عواملی مانند افزایش لغزندگی و روانکاری واژن و تغییر هورمونی منجر به این حس میشوند.

همچنین عضلات کف لگن ممکن است خیلی سفت شوند و اندام تناسلی حساس تر شود در نتیجه گاهی دخول سریع برایتان ناراحتی ایجاد کند.

به همین علت توصیه میشود مدتی زمان بگذارید و پیش از دخول، نوازش و آماده سازی داشته باشید تا فرایند رابطه جنسی لذت بخش تر شود. همچنین میتوانید از دخول صرفنظر کنید و با روشهای دیگر لذت ببرید.

آیا در بارداری میتوان به اوج لذت جنسی رسید؟

جالب است بدانید برخی از زنان در دوران بارداری برای اولین بار اوج لذت جنسی را تجربه میکنند چون جریان خون و هورمونها در این دوران افزایش می یابد.

در بارداری بدن تغییراتی میکند و هر روز، هر هفته و هر ماه آن ممکن است حس متفاوتی برایتان داشته باشد بنابراین باید انتظار این تغییرات بدنی و روانی را داشته باشید.

آیا رابطه جنسی در بارداری باعث سقط جنین نمیشود؟

خیر. رابطه جنسی در بارداری هیچ مشکلی برای جنین ایجاد نمیکند. سقط جنین اغلب نتیجه عدم رشد درست جنین است. در پژوهشی در سال 2011 چنین نتیجه گیری شد که رابطه جنسی در بارداریهای معمولی و کم خطر، باعث درد زایمان زودرس نمیشود.

در واقع رابطه جنسی میتواند به زایمان کمک کند. برخی از زوجها تا زمانی که درد زایمان شروع شود رابطه جنسی خود را ادامه میدهند.

اگر توصیه پزشکی برای ممانعت از این کار به شما داده نشده است، از رابطه جنسی تا هر زمانی که میخواهید لذت ببرید.

اگر با شریک جنسی جدیدی میخواهید رابطه برقرار کنید مراقب عفونتهای مقاربتی باشید چرا که این عفونتها میتوانند به بیماری التهابی لگن و زایمان زودرس یا حتی سقط و عوارض جدی برای سلامتی تان منجر شوند.

مامی گل | برگزار کننده کلاس های آمادگی برای زایمان

منبع healthline

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.