مزایای تعیین جنسیت زودرس جنین

مزایای تعیین جنسیت زودرس جنین
0 ۵۸۶

مزایای گزارش شده تعیین جنسیت زودرس جنین

سفر باروری سفری است که مدتها قبل از تولد کودک آغاز می شود. پس از بارداری ، عامل مهم بعدی بارداری تشخیص جنسیت جنین است. روش سنتی تعیین جنسیت جنین ، سونوگرافی است که ممکن است مادر را از جنسیت فرزند متولد نشده در هفته 18 بارداری مطلع سازد. با این حال ، با پیشرفت های اخیر ژنومی و تکنولوژیکی ، جنسیت جنین می تواند زودتر از سونوگرافی انجام شود. تست DNA اولیه جنسیت با آگاهی اولیه از جنسیت جنین نیز در این زمینه کمک کننده است .

مادرانی که از تست جنسیت قبل از تولد استفاده می کنند ، می توانند جنسیت نوزاد خود را در 8 هفته بارداری کشف کنند. به منظور ارزیابی فواید درک شده از تعیین جنسیت جنین اولیه ، Gateway Genomics تحقیقی را تهیه کرد که در آن زنان پس از زایمان بینشی از تأثیر آزمایش جنسیتی اولیه در سفر بارداری خود ارائه کردند. این نظرسنجی چندین مزیت احتمالی را که دانش اولیه جنسیت جنین می تواند برای مادر ، خانواده و دوستان آینده به ارمغان آورد ، نشان می دهد. نتایج این نظرسنجی تأیید می کند که تعیین جنسیت اولیه جنین مزایای مختلفی برای روند باروری به همراه دارد

تعیین جنسیت جنین

تعیین جنسیت جنین یک رویداد مهم است که در طول بارداری رخ می دهد. آگاهی از جنسیت جنین در مراحل اولیه به والدین اجازه می دهد تا خود را برای ورود نوزاد خود آماده کنند ، پیوند مادر را با فرزند خود تقویت می کند و به والدین زمان می دهد تا رشد خانواده خود را از نظر ذهنی جذب کنند. علاوه بر این ، یک مطالعه گزارش داد که مزایای روانشناختی متعددی در آزمایشات اولیه قبل از تولد وجود دارد ، مانند “کنترل درک شده ، عادی شدن بارداری ، آرامش خاطر و تسهیل تصمیم گیری”. برای مدیریت بیشتر

منابع متعددی وجود دارد که خانواده ها می توانند برای تعیین جنسیت جنین استفاده کنند. مادران معمولاً در حدود “18 تا 20 هفته قبل از بارداری” به منظور ارزیابی سررسید نوزاد ، اطلاع از بارداری چند قلو ، تشخیص محل جفت یا ارزیابی عوارض ، از سونوگرافی دیدن می کنند. همچنین ممکن است تعیین جنسیت جنین در طول سونوگرافی امکان پذیر باشد ، اما عوامل متعددی می توانند بر پیش بینی جنسیت تأثیر بگذارند. ” تسکین آگاهی از جنسیت نوزادشان تا آن دوره. با بی اطلاعی از جنسیت جنین به مدت 18 هفته در دوران بارداری ، والدین همچنین در برنامه ریزی و آمادگی محدود می شوند.

فناوری پیش از تولد Gateway Genomics یک روش جایگزین برای مادران انتظار می آورد که جنسیت جنین خود را در 8 هفتگی و با دقت 99.1٪ تشخیص دهند. در روند فرزندآوری گزارش شده است که توانایی تشخیص صرف وجود جنین در حال رشد مزایایی را به همراه دارد ، مانند اجازه دادن به مادران برای پیوند راحت تر با نوزاد خود. که تعیین جنسیت اولیه جنین نیز می تواند اثرات مشابهی را ایجاد کند.

هدف Gateway Genomics به عنوان ارائه دهنده خدمات اولیه تست جنسیت ، اندازه گیری مزایای درک شده از تعیین جنسیت جنین در 8 هفته بارداری است. در مقایسه با مطالعات قبلی در مورد فوایدی که مادران از دانستن جنسیت نوزاد در هفته 18 از طریق سونوگرافی دریافت کردند ، Gateway Genomics قصد دارد مزایای شناسایی زودهنگام جنسیت جنین را مطالعه کند. بنابراین ، Gateway Genomics یک نظرسنجی را برای ارزیابی مزایایی که والدین از استفاده از تست DNA اولیه جنسیت SneakPeek® دریافت می کنند ، طراحی کرد.

مواد و روش ها

از 1 اوت 2019 تا 14 آگوست 2019 ، Gateway Genomics یک نظرسنجی آنلاین انجام داد تا مزایای تعیین جنسیت جنین زود هنگام را ارزیابی کند. پاسخ دهندگان واجد شرایط مادران پس از زایمان بودند که در 8 هفته یا بعد از آزمایش DNA جنسیت SneakPeek® با موفقیت نتیجه جنسیت دریافت کرده بودند. پرسشنامه ای با فرمت “انتخاب همه موارد کاربردی” به شرکت کنندگان در نظرسنجی داده شد تا مزایای آنها را از دانش اولیه جنسیت جنین دریافت کند  سوالات مربوط به مزایای عمومی ، مزایای برنامه ریزی یا آماده سازی و مزایای دریافت شده در ارتباط با دوستان و خانواده بود. آخرین بخش پرسشنامه شامل یک سوال باز بود که در آن پاسخ دهندگان می توانستند مزایای بیشتری را ارائه دهند که قبلاً در مورد انتخاب قبلی آنها بحث نشده یا توضیح داده نشده بود.

نتایج

اولین پرسش به منظور استفاده از مزایای کلی مادران باردار از دانش اولیه جنسیت جنین بود . در مجموع 1،129 شرکت کننده به این سوال پاسخ دادند. شرکت کنندگان در نظرسنجی توانستند از بین چهار مزیت احتمالی انتخاب کنند. در 92/7 درصد ، اکثریت پاسخ دهندگان اظهار داشتند که می توانند کنجکاوی خود را برآورده کنند. 3/51 درصد از مادران اظهار داشتند که احساس کنترل و آرامش روحی پیدا کرده اند. مزایای درک شده از بین بردن عنصر غافلگیری و آگاهی از چیزی که دیگران به همان میزان پاسخ نداده اند (هرکدام 6/22 درصد).

مشاوره تعیین جنسیت 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.