ماما برای تعیین جنسیت در تهران

ماما برای تعیین جنسیت در تهران
0 ۶۲۸

تعیین جنسیت قبل از بارداری

ماما برای تعیین جنسیت در تهران  – یک استدلال رایج برای انتخاب جنسیت ، احترام به خودمختاری و آزادی باروری است. اجازه دادن به انتخاب جنسیت (در این مورد ، از طریق NIPT و TOP انتخابی جنسیت) ترجیحات والدینی را برآورده می کند که خواهان فرزند از یک جنس خاص هستند و در صورت عدم درک این ترجیحات ، در غیر این صورت تولید مثل نمی کنند. از این منظر ، انتخاب جنسیت یک تمرین مشروع انتخاب باروری است و والدین نباید از برآورده ساختن ترجیحات خود محدود شوند. انتخاب جنسیت از طریق NIPT در صورت به خطر افتادن جنین هیچ گونه صدمه جسمی به همراه ندارد و بنابراین نیازی نیست که نگران ترس های قبلی در مورد آسیب به افراد آینده به دلیل ماهیت انتخاب جنسیت باشیم (به عنوان مثال ، مرتب سازی اسپرم) اگرچه ممکن است صدماتی به کودک وارد شود که ناشی از انتظارات والدین است ، لزوماً شواهدی وجود ندارد که نشان دهد این آسیب ها بیشتر از مزایایی است که والدین با توجه به ترجیحات خود به دست می آورند با این حال ، اعتراض به این امر این است که انتخاب فردی والدین را از زمینه اجتماعی که در آن انتخاب می کنند جدا می کند و از دیدگاه نظریه پردازان استقلال رابطه ای ، این انتخاب های تولید مثل را نمی توان تنها در سطح فردی درک کرد. این بدان معناست که انتخاب افراد بطور برگشت ناپذیری با بافت اجتماعی (مانند نابرابری جنسیتی) که در آن انتخاب می کنند در هم آمیخته و شکل می گیرد – انتخابی که می تواند این نابرابری ها را بیشتر تقویت کند.

تبعیض جنسیتی

پاولج انتخاب جنسیت قبل از تولد و قبل از بارداری را “گناه جنسیتی اصلی” توصیف کرده است. همچنین می توان گفت که انتخاب جنسیت می تواند تبعیض جنسیتی را تداوم بخشد. اگرچه برخی معتقدند که اجازه تعادل خانواده در کشورهای غربی به دلیل برابری جنسیتی اجتماعی منجر به تعصب جنسیتی جانبدارانه نمی شود ، اما هندل از انتخاب جنسیت بر اساس جنسیت از پیش تعیین شده اعتراض می کند. نقشها در حال حاضر نشانگر جامعه ای است که به برابری جنسیتی دست نیافته است. بنابراین ، دیدگاههای جنسیتی می توانند کلیشه جنسیتی باشند و نه فقط برتری جنسیتی. استدلال کرده اند که این باور که والدین بر اساس جنسیت کودک رابطه خاصی خواهند داشت ، یک باور جنسیتی است که به خودی خود نادرست است این حال ، نظریه پردازان دیگر استدلال می کنند که این لزوما نشان دهنده جنسیت نیست ، بلکه وسیله ای است که والدین به دنبال تنوع در روابط والدین و فرزندان خود هستند و این برای هیچ کس مضر نخواهد بود

کالایی سازی

اعتراض دیگر به انتخاب جنسیت این است که این یک نوع “طراحی” یا “انتخاب” کودکان است و به این ترتیب آنها را مبدل به کالا می کند و آنها را تحت تأثیر انتظارات خاصی قرار می دهد ، نه اینکه آنها را فردی تلقی کنیم. واحد خانواده ، از نظر اجتماعی خانواده هایی با چندین فرزند از جنس یکسان به عنوان “نامتعادل” ایجاد می کند ، و بنابراین اشتباه است یا به نوعی آسیب شناخته می شود.

 اعتراض به تعیین جنسیت به خودی خود

به طور کلی برخی انتقادات فمینیستی از تعیین جنسیت قبل از تولد وجود دارد. یکی از استدلال های براون این است که ارائه تعیین جنسیت قبل از تولد از طریق NIPT اشتباه است زیرا باعث تشویق جنسیت و جنسیت می شود و در نتیجه نوعی “اطلاعات غلط” را ارائه می دهد و مزایای اجتماعی ناشی از تضعیف باورهای ذاتی جنسیتی بر حق والدین در دانستن بیشتر است. جنسیت جنین آنها (به ویژه در مراحل اولیه حاملگی که NIPT اجازه می دهد) تعیین جنسیت در اوایل بارداری ، همانطور که NIPT اجازه می دهد ، الگوهای مصرف را نیز تغییر داده و منجر به ایجاد یک محیط جنسیتی از طریق اشیاء (مانند اسباب بازی ها یا لباس) می شود. حتی قبل از تولد نوزاد. که این پدیده اخیر بسیار مشاهده می شود در دسترس بودن تعیین جنسیت قبل از تولد که تسهیل شده است .این امکان تقویت غیر عادی هنجارها و کلیشه های جنسیتی را در پی دارد.

آینده انتخاب NIPT و جنسیت

هنوز مشخص نیست که NIPT چه تاثیری بر روندهای TOP انتخابی جنسیت خواهد داشت. شواهد حکایتی وجود دارد که نشان می دهد NIPT با TOP انتخابی جنسیت مرتبط است. با این حال ، شواهد دقیق تری برای تعیین اینکه آیا این امر واقعاً اتفاق می افتد و هر چند وقت یکبار مورد نیاز است. علاوه بر این ، مشخص نیست که آیا NIPT با افزایش TOP انتخابی جنسی همراه است یا صرفاً وسیله ای متفاوت است. مشخص نیست که آیا NIPT TOP انتخابی جنسی را بیشتر یا کمتر از سایر روشها مانند سونوگرافی و آزمایش تهاجمی قبل از تولد تسهیل می کند یا خیر. علاوه بر این ، دسترسی به NIPT نسبت به سایر روشها مانند سونوگرافی کمتر است

تعیین جنسیت زود هنگام از طریق NIPT مسائل اخلاقی زیادی را مطرح می کند. بسیاری از مسائل اخلاقی در مورد TOP انتخابی جنسیت و به طور کلی تعیین جنسیت صدق می کند. با این حال ، NIPT سهولت ، ایمنی و در دسترس بودن آن در اوایل بارداری قابل انکار نیست. با این وجود ، فقدان شواهد خوب برای تسهیل NIPT در انتخاب جنسیت TOP باید بحث های اخلاقی را آگاه سازد ، به ویژه تا زمانی که شواهد قطعی تری در این زمینه ارائه شود.

تحقیقات بیشتری در مورد SRB کودکانی که پس از NIPT متولد شده اند مورد نیاز است تا با دقت بیشتری مشخص شود که آیا استفاده از NIPT با سوگیری نسبت به یک جنس خاص ارتباط دارد. تحقیقات اضافی همچنین می تواند انگیزه های افرادی را که از NIPT برای تعیین جنسیت استفاده می کنند بررسی کند و تعیین کند که آیا انتخاب جنسیت بخشی از این موارد را تشکیل می دهد یا خیر. در حالی که TOP های انتخابی جنسیتی و SRB های نامتوازن همچنان یک مشکل جدی در سطح جهانی هستند ، مشخص نیست که NIPT چه نقشی در این زمینه در آینده ایفا خواهد کرد .

 

منبع utswmed

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.