روش تعیین جنسیت با موفقیت بالا

روش تعیین جنسیت با موفقیت بالا
0 ۵۲۸

در دسترس بودن NIPT برای تعیین جنسیت

روش تعیین جنسیت با موفقیت بالا – NIPT در حال حاضر در سیستم های مراقبت های بهداشتی در سراسر جهان پذیرفته شده است. در بسیاری از کشورها ، همچنان هزینه آن تأمین نمی شود. با این حال ، برخی از کشورها شروع به تأمین بودجه عمومی برای NIPT کرده اند. در بلژیک ، NIPT تحت پوشش به عنوان یک آزمایش غربالگری اولیه از ژوئیه 2017 قرار گرفته است. ارائه بودجه برای مشروط به ناهنجاری های جنین ، مانند سوئیس ، 27 دانمارک ، 28 ، 29 و کانادا (فقط استانهای خاص). 30 ، 31 در انگلستان ، NIPT در سرویس بهداشت ملی (NHS) در سراسر ولز موجود است با این حال ، بسیاری از این سیستم ها تعیین جنسیت بدلایل غیرپزشکی را پوشش نمیدهند ، و بیشترحمایتهای مالی  بر غربالگری اختلالات اتوزومی متمرکز هستند. 33 ، 34

NIPT برای تعیین جنسیت غیرپزشکی در بسیاری از کشورها به راحتی از طریق بخش خصوصی قابل دسترسی است ، اما در برخی از کشورها مانند هند ، تعیین جنسیت قبل از تولد غیرقانونی است. (35 ) در انگلستان نیز از طرف اعضای حزب کارگر درخواست ممنوعیت تعیین جنسیت غیرپزشکی NIPT شده است. آنها همچنین توصیه کردند که کلینیک های خصوصی از ارائه تعیین جنسیت غیراز دلایل درمانی  خودداری کنند.

روشهای فعلی جنسیت T پایان گزینشی بارداری

این نگرانی وجوددارد که ، به دلیل سهولت ، دقت و در دسترس بودن NIPT در اوایل بارداری ، ممکن است سبب افزایش و تسهیل  ختم انتخابی بارداری از طریق جنسیت (TOP) گردد.

سونوگرافی در هفته های 18 تا 22 بارداری ، توصیه می شود ، بنابراین این زمانی است که والدین در صورت تمایل به احتمال زیاد جنسیت جنین خود را تعیین می کنند. با این حال ، زنان باردار به رغم دقت کمتر در تعیین جنسیت در این حاملگی ، در سونوگرافی سه ماهه اول (به عنوان مثال ، 12 هفته بارداری) درخواست تعیین جنسیت می کنند. یک مطالعه در سال 2016 نشان داد که از سن حاملگی 12 هفته  جنین تعیین جنسیت در 79٪ موارد هم امکان پذیر بود و هم دقیق.

آزمایشات تشخیصی تهاجمی مانند CVS نیز می تواند برای تعیین دقیق جنسیت جنین مورد استفاده قرار گیرد. اما با توجه به عوارضی همچون سقط جنین از محبوبیت کمتری نسبت به NIPT برخوردار است.

اگر TOP انتخابی جنسیت منطقی در تعیین جنسیت باشد ، انگیزه ای برای تعیین جنسیت در اسرع وقت وجود دارد ، زیرا TOP با افزایش سن حاملگی پیچیده تر و گران تر می شود. یک روش جراحی ، در حالی که تا زمان اطمینان از طریق سونوگرافی ، TOP ممکن است نیاز به القاء و زایمان داشته باشد. مراحل اولیه حاملگی نیز به طور کلی از نظر اخلاقی قابل قبول تر است زیرا وضعیت اخلاقی جنین در حال رشد است و همچنین ممکن است با کاهش ناراحتی روانی برای زن باردار همراه باشد. ، و تعیین دقیق جنسیت ، این احتمال وجود دارد که این امر سهولت انتخاب جنسیت را آسان تر کند.

انتخاب جنسیت: تمرین و انگیزه های فعلی

TOP انتخابی جنسیت اغلب با ترجیح انتخاب مذکر انجام می شود و منجر به ختم جنین مونث می شود. این امر به ویژه در کشورهایی مانند چین یا هند ، شایع است

اما در فرهنگهای مانند ایالات متحده انتخاب جنسیت (چه از طریق خاتمه و چه از طریق تشخیص ژنتیکی قبل از لانه گزینی) معمولاً بر اساس “توازن خانواده” توجیه می شود ، جایی که والدین (والدین) ترکیبی از جنسیت در فرزندان خود بنابراین تعادل خانواده ممکن است شامل گرایش کلی به یک جنس یا جنس دیگر نباشد – با این وجود ، هنوز نگرانی های اخلاقی وجود دارد. استفاده از فناوری هایی مانند طبقه بندی اسپرم و تشخیص ژنتیکی قبل از کاشت یک عمل ثابت در مناطقی است که انتخاب جنسیت غیرپزشکی قبل از بارداری مجاز است.

دلایل متعددی وجود دارد که باعث می شود ترجیح فرزندان پسر در برخی مناطق وجود داشته باشد. این امر به ویژه در جایی که سیستم های خویشاوندی پدر و مادر باعث ایجاد پسران می شود ، برجسته است و نام خانوادگی از طریق مردان به کار می رود. دلیل دیگر اقتصادی است. در هند ، استفاده از مهریه برای دختران هنگام ازدواج هزینه قابل توجهی را برای خانواده ها به دنبال دارد. در چین ، پسران منبع امنیت مالی هستند. در مناطق روستایی ، پسران نیز می توانند به عنوان منبع کار کشاورزی مهم باشند. این ترجیح همچنین با کاهش باروری در این مناطق تشدید شده است – هرچه تعداد فرزندان زوج کمتر باشد ، تمایل به داشتن فرزند ذکور بیشتر است

TOP انتخابی جنسیت تعدادی از آثار منفی جمعیتی را در کشورهایی مانند چین و هند داشته است. به عنوان مثال ،کاهش تعداد زنان در چین باعث شده است که تعداد زیادی از مردان جوان نتوانند شریک زندگی خود را پیدا کنند. این امر منجر به کاهش کیفیت زندگی ، تأثیرگذاری بر وضعیت اجتماعی آنها و افزایش رقابت بین افرادی که مایل به یافتن شریک زن هستند ،گردیده است.

هند و چین برای جلوگیری از انتخاب جنسیت TOP تعیین جنسیت قبل از تولد را غیرقانونی اعلام کردند. در هند ، این کار از طریق قانون پیش از بارداری و روشهای تشخیصی قبل از تولد (ممنوعیت انتخاب جنسیت) (قانون PCPNDT   ) در سال 1994 انجام شد. با این حال ، در هند ، این لزوماً بر رویه وسیع TOP انتخابی جنسی تأثیر نمی گذارد. سقط جنین قانونی است و این قوانین اغلب ضعیف اجرا می شوند. توجه به این نکته ضروری است که قتل نوزادان مونث در هند سابقه طولانی دارد ، اما تحقیقات نشان می دهد که در دوران مدرن ، حذف زنان در حال حاضر تا حد زیادی از کودک کشی به جنسیت تغییر کرده است. TOP.62 در چین ، این ترجیح پسر با سیاست تاریخی تک فرزند تشدید می شود ، جایی که در بسیاری از مناطق چین ، والدین تا همین اواخر محدود به یک یا احتمالاً دو فرزند بودند. در آمارهای رسمی ، زاد و ولد ناشی از این سیاست همچنین منجر به تغییر جنسیت در هنگام تولد شده است. اگر فرزند اول والدین دختر باشد ، احتمال بیشتری وجود دارد که در حاملگی های بعدی سونوگرافی انجام دهند ، که احتمالاً نشان می دهد که استفاده گسترده از سونوگرافی برای تعیین جنسیت و TOP انتخابی جنینهای دختر وجود دارد .

 

منبع journals

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.